óó Persie, krásné koberce a taky asi chlapi, pokud jsou všichni jako perský princ. Silný, chytrý , udatný,...že jste ještě žádného monarchu z Persie neviděli? Klid, já taky ne. O kom tu vlastně mluvím? O proslulé počítačové hře Prince of Persia.
Prince of Persia je jednou z nejproslulejších a nejstarších počítačových her na světě. První dvojrozměrnou hru vydala už v roce 1989 firma Broderbund. Hrdina, tedy náš princ, se musel proplést palácem, kde kromě péřových polštářů, byla položena i hromada pastí a nástrah a jeden odporný vezír. Jeho záchranná akce princezny byla navíc omezena 60 minutovým limitem, což u některých hráčů vyvolávalo kolapsové stavy. Po mega úspěchu přišly další díly, grafika přešla na 3D a poslední pokračování vyšlo v roce 2007.
Právě pro fanoušky této hry mám teď dobrou, ale taky možná špatnou zprávu. Princátko nám míří, nikoliv na kobereček, ale na plátno a to filmové. Co si budeme povídat, strach fanoušků je oprávněný. Která adaptace počítačové hry dopadla dobře? Co vím tak asi žádná nezbourala mramorové kritiky. Riddick, Silent Hill, teď nový Hitman..všechny stály, s prominutím, za prd.(teď se omlouvám všem, kterým se některá líbí a jestli jsem na nějakou zapomněla)
Po filmových právech chňaplo studio Walt Disney. Premiéra je ohlášena na průběh roku 2009, pozdržela ji stávka hollywoodských scénáristů. O obsazení se ještě nic neví, zato producentský velikán Jerry Bruckheimer už spekuluje s režiséry. První padlo jméno Michaela Baye, jehož Transformers rozdrtili kina. Toho však vystřídal Mike Newell, ano ano, režisér Harry Pottera a Ohnivého poháru. Tomu se podařilo košatý děj čtvrtého dílu napěchovat do snesitelné stopáže. No, jsem zvědavá jestli to bude umět i naopak. Řekněme, přímočarý a ne moc obsáhlý děj počítačové hry natáhnout (bez skřipce
) do velikosti celovečeráku.
Mike je však scénářem nadšen: „Je to skvělý příběh, kdyby jste to četli, viděli by jste, že to není jako počítačová hra. Je to vzrušující, strašně romantické, jako Lost Horizon.“ Mike si dokonce platí poradce, který hraje hry a upozorňuje ho na různé detaily.
Tak a teď abych se konečně dostala k té bolesti. Kanadská profesorka Diana Gromal, která trpí chronickou bolestí, zpracovala studii, na které spolupracuje s týmem lékařů. Snaží se najít způsob jak využít virtuální realitu na léčbu, právě chronické bolesti. A zjistili, že hraní her je účinější než analgetika. Dobrovolníci hrají, při pokusech 3D hry s adventurními prvky. Gameska jim pomáhá zapomenout na to co je bolí...
Tak to se ani nedivím. Známe jedince, kteří sedí u compu paří hry a nevidí, neslyší,...takže ani necítí! Bolest samozřejmě..
No, proč ne, že? Spojme příjemné s užitečným, ale nesmíte u toho prosedět celý den a noc, to taky není zdravé. Procházka na čerstvém vzduchu neuškodí a aspoň potkáte nové(živé) lidi. TAK ŽHAVTE COMPY!!
Jarešová, Veronika. 2008. PRINCE OF PERSIA a hra proti bolesti .
Vychytané.cz. [Online] 7. 1. 2008. [Citace: 21. 11. 2024.] http://clanky.vychytane.cz/clanek.php?id=901. ISSN 1802-2677.
link na článek:
http://clanky.vychytane.cz/-PRINCE-OF-PERSIA-a-hra-proti-bolesti---