Přinášíme Vám velmi zajímavý rozhovor s hlavním člověkem organizace United Music k za nedlouho konající se Transmission. Otázky jste vymýšleli i Vy, naši čtenáři, takže po pečlivém pročtení všeho co nám došlo a co napadlo nás, jsme vybrali 11 otázek, na které jsme dostali odpovědi. Pokud Vás tady zajímá co nám p. Anko napsal, čtěte dál! Akce Transmission se koná již 25.10.2014 v O2 Aréně.
Q: 1. Nelze si nevšimnout, že už nepořádáte Sensation, co se stalo? Proč už v Čechách nemáme tuto mega akci?
Je to výsledek několika faktorů dohromady.
a) V prvních čtyřech letech (2007 - 2010) Česká republika projevila značný zájem o Sensation. A v kombinaci se všemi cizinci, které akce Sensation přilákala do Prahy, se podařilo tato první čtyři vydání Sensation vyprodat. Poté jsme z nějakého důvodu od roku 2011 zaznamenali menší zájem Čechů o Sensation a nakonec, ikdyž do Prahy zavítalo ještě více cizinců než kdy dříve, přesto zbývalo okolo 2000 vstupenek do vyprodání akce. V letech 2012 a 2013 byl celkový počet návštěvníků zhruba stejný, ale každým rokem se prodávalo v ČR méně vstupenek a o to více přijíždělo cizinců. V roce 2013 jsme dosáhli bodu, kdy bylo zhruba 60% vstupenek prodáno Čechům a asi 40% zahraničním návštěvníkům. Úspěch Sensation v ČR se tak stal závislý na prodeji vstupenek cizincům. Samozřejmě, co se počítá, je celkové množství prodaných vstupenek, ale s klesající podporou akce u místních návštěvníků se zvyšovalo riziko toho, zda bude Sensation v Čechách úspěšná či nikoliv.
b) Produkce nové Sensation show ‘Into the Wild’ byla daleko dražší, než předešlé show.
c) Devalvace české koruny v listopadu 2013 měla vážný dopad na celkové náklady i proto, že licenční poplatek, produkční náklady a DJské honoráře se musí platit v Eurech. Pokud například budete muset vyměnit české koruny na řekněme 500.000 Euro s kurzem 25/1 je potřeba 12.500.000 korun, ale pokud musíte vyměnit stejnou částku při kurzu 28/1 je třeba 14.000.000 Kč, abyste měli 500 000 Euro. Takže pouze kvůli devalvaci české koruny se v roce 2014 organizace stejné akce náhle zdražila o 1,5 milionu korun. Díky kombinaci těchto faktorů jsme se rozhodli nepokračovat v roce 2014 se Sensation show v Praze a proto se v byla akce v ČR ze světového turné vyjmuta.
Q: 2. Zveřejnění tiskové zprávy o Mazziv Festivalu bylo velkým překvapením – uvedli jste, že
o akci nebyl velký zájem a že to bylo důvodem zrušení akce. Víte, proč o akci nebyl zájem? A nebylo zrušení akce předčasné?
Obecně jsme si všimli v posledních letech v České republice menšího zájmu o velké taneční
události a zdá se, že český národ v současné době nemá ani zájem o nové akce. Tyto skutečnosti, pravděpodobně v kombinaci s tím, že Mazziv Festival neměl oznámené headlinery jako jsou Hardwell, Dimitri Vegas & Like Mike, Steve Aoki či David Ghetta, jsou důvodem, proč byl prodej vstupenek nízký. Nemyslíme si, že zrušení akce přišlo příliš brzy a myslím, že jsme čekali do poslední chvíle, zda se situace nezmění. S ohledem na všechny předchozí akce jsme již schopní docela dobře odhadnout, jaké přibližně mohou být prodeje vstupenek v posledních 4 týdnech před akcí. Ve chvíli, kdy bylo zřejmé, že nebudeme schopni
dostát očekávání našich fanoušků a že se nepodaří prodat dostatek lístků, protože se zatím prodalo pouze 371 vstupenek, byli jsme přesvědčeni, že je lepší celou akci zrušit a vyhnout se tak pozdějšímu zklamání.
Q: 3. Proč jsou vstupenky na Vaše velké eventy tak drahé? Jaký je důvod?
Nemyslíme si, že máme drahé vstupenky a myslím, že nabízíme zážitek, který je adekvátní hodnotou za vynaložené peníze. Vstupenky na našich akcích jsou k dispozici v různých cenových relacích a lidé se mohou v podstatě rozhodnout podle svého, kolik chtějí za vstupenku zaplatit v závislosti na tom, kdy si ji zakoupí. Vstupenku na Mazziv jste si mohli koupit za 890 Kč a vstupenka na Transmission stála v první vlně 990 Kč. Pokud si myslíte, že je to drahé měli byste porovnat ceny vstupenek na srovnatelné akce. Také pravděpodobně lidé podceňují fakt, kolik stojí organizace obří akce, jakou např. Transmission je. U nastavování ceny lístku si musíte být vědomi toho, že cena lístku by měla pokrýt všechny náklady. Také byste neměli zapomínat na to, že v ceně vstupenky je obsažena také 15% DPH, 10% poplatek prodejci vstupenek, 2,5% městská daň a 2,5% poplatek za hudební práva. Takže lístek, který se prodává za 990 Kč na akci v Praze je nastaven takto:
990 Kč – cena vstupenky zahrnuje
130 Kč - 15% DPH,
90 Kč - 10% Poplatek za lístek
22 Kč - 2,5% městská daň
22 Kč - 2,5% hudební práva
------------
726 Kč - pro pořadatele
Organizátorovi tedy zůstane 726 Kč, což znamená, že pokud prodáte 10 000 vstupenek za 990 Kč, máte jako pořadatel příjem 7.260.000 Kč z prodeje vstupenek. Můžeme vám zaručit, že pořádání akce jako je Transmission stojí více, a proto průměrná cena vstupenky musí být vyšší.
Q: 4. Proběhly v managementu United Music nějaké zásadní změny?
Ani ne. Lidé přicházejí a odcházejí, ale ti, kdo dělají v United Music zásadní rozhodnutí, jsou v průběhu 9 a půl roku stále ti stejní lidé.
Q: 5. Tématem letošní Transmission je „Seven Sins“. Proč jste si vybrali toto téma?
Téma pro Transmission bylo vybráno na základě konzultace s Vision Impossible. Chtěli jsme vytvořit novou show, která obsahuje některé ze silných prvků show Spiritual Gateway a také to nejlepší z Ancient Mysteries. Mysleli jsme si, že s edicí „Seven Sins“ by se nám to mohlo podařit a proto bylo téma sedmi hříchů vybráno jako motiv pro novou show. Důraz u této edice bude kladen více na video záznamy, než na 3D animace.
Q: 6. Připravujete pro tuto edici něco speciálního? Čeká na návštěvníky nějaké velké překvapení?
Vždy se snažíme připravit a přinést něco speciálního a bude tomu tak i tentokrát. Ale to, co se zdá jedinečné a speciální jedné osobě tak nemusí připadat někomu jinému. Pokud bychom Vám teď prozradili, co chystáme, už by to pak nebylo žádné překvapení. Stačí přijít
na akci Transmission 25.října a můžete sami vidět a posoudit, zda to byla výjimečná a speciální show.
Q: 7. Kdo bude mít letos na starosti světelnou show?
Světelný design má vždy na starosti náš produkční tým spolu s holandskými LJ (Light Jockey) a dva LJ ovládají světelnou show v průběhu noci. Nejprve se produkční tým, spolu s VI (Vision Impossilbe) a LJ rozhodne, jakým směrem se bude ubírat scénografie. Je nutné pamatovat na to, že světelná show musí korespondovat s tématem dané edice. Ve chvíli, kdy se toto rozhodne, začne produkční tým pracovat na konečné podobě scénografie. Poté se vyberou všechna světla, která chceme použít, a zakomponujeme je do scény. V PC se simulačními programy můžeme vidět výsledek světelného designu a LJs dolaďují světelný design ke své spokojenosti. Když LJs mají připraveno konečné aranžmá, začnou v Holandsku vše programovat. Intra DJů a Transmix jsou předem nahrané a připravené mixy, které na akci běží podle přesného časového kódu. Když světelná show připravena, může vypadat skvěle v simulačním programu na PC, ale je také důležité zajistit hladký průběh na místě během akce, abychom si byli jisti, že je dost času na to, abychom mohli nastavit a upravit všechna světla do správné polohy. V ideálním případě světla visí na svém místě a jsou připravena k programování (v pátek) večer před show a LJs je mohou pak celou noc programovat na místě. Pak jsou časové kódy nastavené a všechno by mělo běžet souběžně, přesně podle toho, co jsme si naplánovali v simulačních programech. V průběhu celé noci Transmission jsou světla řízena dvěma Light Jockeys. Kromě týmu na osvětlení je zde samozřejmě i tým, který se stará o vizuály a krátká videa, lidé starající se o lasery a také kluci z SFX, kteří tvoří součást celkové vizuální show.
Q: 8. Bude United Music dělat nějaké klubové party, např. akce s českými DJs v klubech s menší kapacitou návštěvníků?
V minulosti jsme mnohokrát organizovali menší i větší akce v klubech, ale v současné době nemáme žádné menší klubové akce naplánované.
Q: 9. Když si někdo koupí All Inclusive (Golden) vstupenku, víte, kolik tak toho může vypít jeden člověk? Máte alespoň hrubý odhad?
No, to záleží na té konkrétní osobě, je to totiž dost individuální, každý zvládá vypít jiné množství drinků. Je těžké odhadnout nějaký průměr, ale řekli bychom, že jedna osoba může vypít až 3-5 litrů pití.
Q: 10. Jaký máte rekord v počtu návštěvníků na vámi organizované akci?
16.000 návštěvníků
Q: 11. Kolik lidí pracuje na Transmission v den konání akce?
Celkem by to mělo být až 400 osob.
Autor: Vychytane.cz