Společný projekt festivalu Lunchmeat 2014 a iniciativy Vetřelci a volavky promění ve třech dubnových večerech tři z pražských výtvarných monumentů z doby reálného socialismu.
Na Vyšehradě, Pankráci a Barrandovském mostě spojí invenci současných vizualistů s patinou architektonických skvostů pozdně modernistického sochařství. Představí tři audiovizuální koncepty, které výjimečnou performancí oživí trojici unikátních plastik ve veřejném prostoru.
V rámci svých pátých narozenin rozšířil audiovizuální festival Lunchmeat své tradiční warmupové venkovní projekce o architektonický a sochařský rozměr. Díky němu se prolne digitální práce současných vizuálních umělců s výtvarnými monumenty z období reálného socialismu.
Veřejná promítání se konají ve spolupráci s Pavlem Karousem, který stojí za projektem Vetřelci a volavky, mapujícím opomíjená a zapomenutá sochařská díla z doby normalizace. Každý z vizualistů představí publiku specifický proces tvorby, který je zároveň kreativní intervencí do zažitého uměleckého díla v městském prostoru. Každou z projekcí uvede krátká přednáška, která přiblíží mapovaný objekt a jeho historii.
17. 4. 19:30, Vyšehrad, Zeď Stanislava Kolíbala
Sochařsky pojednanou opěrnou zeď od architekta Stanislava Kolíbala na pražském Vyšehradě audiovizuálně zpracují Robert Palkovič, Petr Zábrodský (FAMU CAS) a Jan Petýrek (AVU). Společně vytvoří interaktivní videomapping, vycházející z geometrických tvarů Kolíbalových výtvarných kompozic.
Stanislav Kolíbal patří mezi průkopníky neokonstruktivismu a minimalismu v Čechách. V roce 1968 spolu s architektem Stanislavem Hubičkou vypracoval plány na stanici metra Gottwaldov (dnes Vyšehrad) a opěrné zdi Gottwaldova mostu (Nuselský most).
19. 4. 19.30, Barrandovský most, Rovnováha Josefa Klimeše
Na úpatí Barrandovského mostu bude rovnováhu Josefa Klimeše udržovat zlínské progresivní uskupení Opuka. Pro tento jedinečný betonový monument si Opuka připravila speciální audiovizuální set.
Akademický sochař Josef Klimeš je držitelem významného ocenění Grand Prix za realizaci pro český pavilon Expo 58. Cyklus jeho plastik Řeka z nehodivského mramoru a oblázků zdobí od roku 1984 stanici metra Holešovice. Monumentální plastiku z litého betonu nazvanou Rovnováha vytvořil pro Barrandovský most v roce 1989.
22. 4. 19.30, Zelený pruh, betonový reliéf
Geometrický betonový reliéf na Pankráci rozpohybuje autorská dvojice Pavel Karous a Jiří Rouš. Autoři slibují rovněž obsáhlou přednášku o vzniku pankráckého sídliště a jeho proměnách v čase.
Dodal: Pavel Eichler
Missquire(Michaela Chovancová)
čtvrtek 17. 4. 2014 08:00
Chovancová, Michaela. 2014. Vetřelci a/v olavky oživí pražské plastiky.
Vychytané.cz. [Online] 17. 4. 2014. [Citace: 21. 11. 2024.] http://clanky.vychytane.cz/clanek.php?id=7683. ISSN 1802-2677.
link na článek:
http://clanky.vychytane.cz/Vetrelci-a/v-olavky-ozivi-prazske-plastiky