Hlavním hostem na zlínském dílu Speed8 Perfect Balance bude z daleké Plzně populární zápodočeský djský matador MOLCZIK (www.djmolczik.com) ! Trochu o sobě prozradí v rozhovoru a uvedený biography.
Ahoj, jak se těšíš na svoji další vystoupení ve Zlíně?
Nazdar, těšim a moc. Do Zlína mě to baví, už jenom kvuli těm zatáčkám, které se projíždějí v tom lese, když jedu ze směru od Slavkova.
) Ale těšim se na Moravu obecně. Nějak mi přijde, že jsou tam lidi takoví „srdečnější“.
Jak vznikl tvůj nick Molczik a jak ses stal djem?
Vzniklo to z mého příjmení a to před více jak dvaceti lety. Vlastně mi od základní školy kámoši neříkaj jinak, než Molcíku. Přesný speling už bylo jenom takový hraní si s detaily.
A jak jsem se stal DJem? Inu normálně. Koupil jsem si několik hiphopových desek a zkoušel své první scratche. Ano, fakt jsem hrál na začátku hiphop. Ale netrvalo dlouho a beat se narovnal.
Budeš hlavním hostem na narozeninový akci Perfect Balance, co to pro tebe znamená?
Jsem moc rád hostem na akcích v cizích městech a před pro mě neokoukaným publikem. Takže si toho moc vážim, jako každého dobrého bookingu. A jak znám Marcuse, tak to bude jazzda. Jenom to „hlavní“ bych vynechal… nerad se řadím k něčemu „extra“. Ať rozhodnou lidi pak ráno po party, co pro ně byl ten „hlavní“ hudební zážitek z toho večera. Každopádně nezůstane kamen na kameni, to si mužeš být jistej.
Jak bys definoval to co zahraješ nebo pravidelně hraješ?
Pravidelně hraju taneční muziku v tempu okolo 130 BPM, ale pokaždé je to něco jiného. Někdy je to více techno, někdy více elektro nebo progressive… ale pokaždé je to svým způsobem řízlé minimalismem. V taneční hudbě platí „méně znemná více“ dvojnásob, tedy alespoň pro mě, a toho se i držím. Je to zároveň i výzva. Je super pocit vidět dav lidí v Česku, jak paří na věci od Extrawelt, Nathana Fakea, Ozgur Cana, Martineze apod. Tahle muzika tady obecně moc nefrčí, proto mi zvedlé ruce nad hlavama a křik spokojených tančících lidí dává teď mnohem víc, než v dobách kdy jsem hrál trance.
Máš nějakou zaručenou skladbu,kterou vždy rozhýbeš klub?
Elektrochemie – Mucky Star … to je hit jak prase!!
Kdo tě asi nejvíce ovlivnil v djingu?
Mixovat mě před lety naučil Nipp, ale v poslední době mě asi nejvíce ovlivnili techno djové, kteří v posledních letech zpomalili tak jako já. Lidi jako Marco Zaffarano, Richie Hawtin, Danilo Vigorito, Adam Beyer.. ale třeba Oliver Koletzki, Paul Kalkbrenner, Martin Eyerer… Nicméně ani jeden z nich nehraje to co já. A o tom to je.
Tvoje životní vystoupení dle tvého osobního pocitu?
Ufff… to je těžká otázka. Asi s Marcem Zaffaranem v plzeňském DVD klubu a pak jsem měl super pocit z předposlední Apokalypsy, kdy jsem zaskakoval za BB Mika, v tašce skoro samej minimal a i přesto pařila celá LaGrotta jako o závod. Minimal není nudnej a pomalej styl.. nudná je akorát spousta djů, kteří ho hrajou!
Jak vidíš optimální dj set ve stylu a v délce?
2 hodiny – první hodina elektro / progressive minimal, druhá hodina techno a minimal techno. Ale na optimální set neexistuje žádnej návod. Na každé party se prostě hraje jinak.
Poradil by jsi něco začínajícím djům?
Ať si dávají pozor na přehnané ambice a taky na závist konkurence. A ať nikoho nekopírujou.
Jaké lidi by jsi nejraději viděl na party ve Zlíně?
Když nebudou agresivní a budou se chovat slušně, tak ať si jsou jaký chtěj. Vždyť je to jedno. Na zábavu máme právo všichni stejné.
Díky za rozhovor a teď něco málo z tvého života!
V západních Čechách je asi málo "clubberů", kteří by neznali jméno Molczik, a to ať už jako promotéra, tak především jako DJe, který protáčí své vinyly na tamních akcích již od roku 1999. Prošel několika zcela odlišnými styly a dnes by opravdu jen málokdo věřil, že začínal např. s hiphopem a pak se nějakou dobu věnoval housu. Většina „těch starších“ si pamatuje Molczika jako techno DJe, protože právě v této podobě se ukázal publiku na větších parties v Plzni a okolí. Nezapomeňme, že Molczik (ovlivněn svým spolubydlícím Nippem) se vedle techna věnoval částečně i minimalu. Pak ale přišel další obrat, tentokrát směrem k melodičtějším stylům jako jsou progressive a především trance. A možná i to bylo důvodem, proč se jméno Molczik začalo objevovat v lineupech těch největších parties v republice, jakými jsou Creamfields, Hradhouse, Citadela, Apokalypsa, Explosion apod. Objevil se téměř ve všech známých klubech v Čechách i na Moravě (Roxy, Fabric, Fléda,…) a doma na plzeňsku se stal součástí hudební nabídky každé větší taneční akce (Beat Attack, TechnoZone, Pig Fest, Night Fever, Foundation, Discovery, Tranceparade,…). Zkrátka nějakou dobu bylo jméno Molczik synonymem pro trance. Ale to mluvíme pořád o historii. Ale co současnost?
Nutno říci, že v posledních měsících by Molczika „po zvuku“ poznal opravdu jen málokdo. Tak jako zpomalila v posledních letech většina Evropy, zpomalil i on. Asi není na místě mluvit o minimalu neboť v Česku má toto slovo trochu zkreslený význam. „Zpomalil jsem, ale zároveň i přitvrdil“ tvrdí o sobě on sám. „Asi nejlépe bych to nazval jakýmsi progressive-elektro-minimal-technem, kterej vás rozhýbe kdykoli a kdekoli a vy si díky kladivovému beatu ani neuvědomíte, že paříte třeba na 128 BPM,“ vysvětluje Molczik.
Nicméně v žádném případě se z jeho setů nevytratila ona agresivita mixování, kterou se prezentoval dříve, dnes však podpořená notnou dávkou zkušeností, a to jak s výběrem desek, tak s prací s publikem. Proto až uslyšíte na nějaké akci pomalý, tvrdý beat, podávaný osobitým způsobem, mrkněte se na „týpka“ za gramofony. S největší pravděpodobností to bude právě DJ Molczik.