Řeč přišla na prostředí české taneční scény, nový track Japan sugar, kanál MTV a samozřejmě také na rodinu.
Ahoj Lucko, jak se ti daří skloubit Djing a mateřství? Čekala jsi, že to bude horší nebo naopak lepší?
Já jsem žádnou představu neměla, protože je to moje první dítě. Každopádně jsem věděla, že chci pokračovat v hraní a sama jsem nevěděla jak to vůbec půjde skloubit. Měla jsem ale velkou oporu v mém příteli, který se mnou cestoval i například na hraní do Lucemburska a staral se o malýho Míšu, když mu byly čtyři měsíce. Tím, že jsem začala hrát celkem brzy po porodu, musím uznat, že bez něj bych to nezvládla. Prostě začátky byly hodně krušný a těch probdělých nocí, které pak člověk dospával po hodinách přes den bylo hodně, ale teď už je Míša větší, takže je to lepší.
Máte v plánu pěstovat v něm hudebního ducha?
Michal (pozn. Lucčin přítel) nedávno koupil domů profesionální klávesy, které samozřejmě naplno ovládá, takže Míšovi celkem často hraje a ten u toho hopsá a tancuje a sám si k těm klávesám taky občas sedne a zkouší mačkat různý tlačítka... samozřejmě zatím je to pro něj jen taková hračka, takže není moc poznat, jestli má hudební talent nebo ne. Určitě ho chci ale časem dát třeba na klavír a uvidíme, jestli ho to bude bavit. Stejně tak mu občas zapnu notebook s Traktorem (pozn. software pro DJe) a on si tam zkouší, co který tlačítko udělá.
Celkově mu chci ukázat plno věci – sporty, hudbu a plno dalších záležitostí, ať má přehled a sám si z toho potom vybere.
Jak bys reagovala na to, kdyby za tebou třeba v 15 letech došel a řekl, že chce být taky DJem...?
Já bych mu v tom určitě nebránila, stejně tak jako rodiče nebránili mně. Pokud by ho to bavilo, tak bych byla ráda, že je do něčeho nadšenej a že na něčem maká. Samozřejmě je výhoda, že bych mu o tom mohla hodně říct, takže bych byla ráda, kdybych mu mohla nějaké svoje zkušenosti a rady předat.
Co máš na české taneční scéně ráda?
Určitě je to publikum! Asi proto, že právě české publikum mě zná nejvíc... a taky proto, že české publikum to umí úplně skvěle rozjet.
Hodně českých fanoušků taneční scény jezdí (z mnoha důvodů) na akce do zahraničí a tím se mi vybavuje třeba známá fotka z Loveparade, kde jsi hrála a podporovala tě poměrně velká skupina právě českých fandů. To stejné bylo před pár lety v Maďarsku. Cítíš tuto podporu pořád? A proč myslíš, že čím dál tím víc lidí jezdí na party do zahraničí?
Jo, ta podpora byla skvělá, zvlášť třeba v tom Maďarsku, kde se konají festivaly a party v takovým rozsahu, který je v našich podmínkách úplně nepředstavitelný. A proč to tak je? Ubylo u nás plno akcí a festivalů a zůstali jen ti nejsilnější, kteří to fakt chtějí dělat a dělají to dobře, což je na jednu stranu dobrý, protože v minulosti existovalo plno pofidérních a nesolidních akcí. Taky určitě ubylo sponzorů, protože v době kdy byla ta scéna na vrcholu to bylo pro sponzory ohromně zajímavé prostředí. Každopádně akce tu pořád jsou, i když ta scéna už není tak na vrcholu jak bývala. Důležitý ale je neříkat si, že je to tady na nic, nežít minulostí ale naopak začít makat.
Díky tomu, že hraješ celkem často v zahraničí, máš celkem dobrou možnost srovnání... jak je to tedy nyní na západě s taneční hudbou? Přešla už ta krize, o které se začalo mluvit před mnoha lety v Británii nebo ani žádná nebyla?
Ta situace je taková podobná jako u nás. Třeba v Německu mají nejvíc hraní ti DJové, kteří na sobě pracují, mají nějakou produkci a kteří se snaží. A ti kteří se nikam neposouvají to hraní prostě nemají... ale taky tam ubylo akcí, stejně jako u nás.
Co bys naopak vytkla české taneční scéně?
To jsou třeba ti špatní promotéři, kteří v minulosti neplatili, ale s tím jsem se třeba setkala i v Německu – tam teda spíš v rámci malých klubů, ne na akcích typu Nature One. Ale takoví lidi udělali třeba jen jednu akci a dál už nic nebylo. Tím, že je těch parties míň, tak to naopak pomohlo právě té kvalitativní stránce.
Teď se posuneme k tvé produkci… nyní využíváš při hraní software Traktor a kontrolér X1 z dílny Native Instruments, která patří mezi leadery v tomto oboru. Plánuješ v budoucnu nějak více propojit své hraní s prvky vlastní produkce? Začít používat třeba Ableton a další MIDI kontroléry?
Jak říkáš, tahle firma pořád chrlí nějaké novinky, takže co bude nové, tak to zkusím.. určitě by mě nebavilo hrát pořád z toho stejného. Po 4 letech hraní z CD playerů mě to taky omrzelo, takže jsem se najednou nadchla pro Traktor, protože je to velkej posun. Takže nejspíš půjdu tou cestou hraní z počítače. I když teď jsem nedávno hrála z Pioneer CDJ-2000 a tam už se to taky posunulo hodně daleko a přiblížilo se to k tomu, co nabízí ty dnešní digitální technologie.
Třeba takový Carl Cox, který vždycky propagoval nové technologie a několik let hrál z Traktoru, si třeba taky minulý rok v srpnu střihnul několik setů právě na ty nové přehrávače od Pioneeru. Ono ale v závěru záleží především na tom, co a jak člověk hraje a ne z čeho hraje. Jestli to jsou dvě desky nebo několik kontrolérů.
Nedávno jsi vydala track Japan sugar, který je po Body dance opět takovým odklonem od toho „techno soundu“, kterým jsi se dřív prezentovala na každé halovce…Každý DJ a producent se nějak vyvíjí… já jsem ten track skládala, když jsem byla ve čtvrtém měsíci těhotenství a tak jsem měla spoustu volnýho času, protože už jsem nehrála. Začala jsem proto spolupracovat na produkci se svým přítelem Michalem Dvořákem a narazili jsme na takovej „japonskej sampl“. Z toho vznikl track Japan Sugar, ke kterýmu jsem si chtěla nechat udělat videoklip, protože je to takovej zvláštní a melodickej. No a jedno pražský studio mi doporučilo dva japonský animátory, který by to mohli zvládnout. Tak jsem jim poslala nějaký svoje podklady a oni mi poslali něco naprosto odlišnýho od mých představ. Měli jsme prostě rozdílný představy o tom, jak tam zahrnout určitý japonský prvky, protože my tady v Evropě vnímáme Japonsko úplně jinak. Nakonec se toho ujal jeden český výtvarník , kterej to dotáhl do té finální podoby, se kterou jsem spokojená. Samotný ten klip vznikal půl roku, protože byla použita hodně složitá výtvarná technika.
Proč zrovna Sugar?
Ono to nemá nějaký hlubší význam, prostě se mi to k tomu líbilo. Původně to mělo být Japan Boogie, ale to by znělo jako takový klišé.
Japan Sugar se hraje i na české platformě legendárního kanálu MTV. Jaký máš vztah k tomuto kanálu, který jak v zahraničí tak u nás ovlivňoval a dodnes ovlivňuje milióny adolescentů?
No já na MTV vždycky koukala – hlavně na PartyZone, která běžela kolem půlnoci a odtam jsem fakt čerpala plno inspirace – třeba z klipů Svena Vätha, Paul van Dyka, Marushy. Na to jsme vždycky koukali s kamarádama předtím než jsme vyrazili na party.
Teď už na MTV tolik nekoukám, ale dřív fakt jo!
Celkově je známo, že inklinuješ k různým uměleckým odvětvím, proto by mě zajímalo jestli ještě nějak pokračuje spolupráce s tvojí sestrou, která je tanečnice a choreografka.
My jsme měly naposledy před rokem LL projekt a ten jsme hrály asi třikrát, kde v rámci vystoupení její taneční skupiny hraji krátký a předem naučený DJ set. Oni na něj zase mají naučené takové minimalistické taneční kreace. Takže to byl takový nový zážitek, protože každý DJ set hraji spontánně, zatímco tady jsme se museli všechno trénovat prakticky přesně na doby, respektive takty.
Prolínají se nějak tvé mateřské pudy i do struktury labelu Sound of Acapulco? Mám namysli například podporování nových talentů, apod.
Jasně, snažím se pomoct talentovaným lidem – nejvíc třeba Slovincům a Italům jejichž sound se mi opravdu líbí. Ačkoli vím, že zatím ještě nejsou moc známí, tak věřím, že jednou se o nich bude hodně vědět. Patří mezi ně třeba Tomy DeClerque, Massi Paoli, Alexander Madness a další.
Jaká jsou první tři slova, která tě napadnou, když se řekne Brno?
Rodné město, Apokalypsa a památky (pozn. konkrétně Kapucínská kaple), hehe.
Jinak Brno samozřejmě miluju, ale už bych se asi zpátky nepřestěhovala, protože tu mám plno kamarádů, sestru a samozřejmě rodinu. Navíc jsem opět začala hrát ping-pong
Chovancová, Michaela. 2012. Lucca: Každý DJ se nějak vyvíjí. Vychytané.cz. [Online] 25. 4. 2012. [Citace: 21. 11. 2024.] http://clanky.vychytane.cz/clanek.php?id=5491. ISSN 1802-2677. link na článek: http://clanky.vychytane.cz/Lucca:-Kazdy-DJ-se-nejak-vyviji