Prosím zkontrolujte si, jakou oblast máte vybranou vpravo nahoře na stránce.
Nebo jednoduše nemáme v databázi žádnou další akci. Víte o nějaké? Řekněte nám o ní ve formuláři zde!
Apokalypsa All Star Game: Ivee a srbská scéna
Srbská taneční scéna není pojem, který by se běžně mezi techno komunitou skloňoval, když na ni však pohlédneme z širšího geografického hlediska, můžeme ji zaškatulkovat do tzv. balkánského techna.
V tuto chvíli už se možná mnohým z vás vybavila jména jako Umek, Valentino Kanzyani nebo Marko Nastić, která ještě před několika lety zásobovala evropské taneční parkety neskutečně našláplými techno deskami s nenapodobitelným zvukem a energií (připomeňme si například Flojd od Marka Nastiće).
Každý z těchto pánů šel postupem času svým směrem a zatímco Umek si vytvořil svůj vlastní „1605 sound“, Marko Nastić se vydal do tech-house minimalových vod a Valentino Kanzyani upadl v mírné zapomnění, respektive na rozdíl od kolegů se jako producent na aktuální taneční vlně nijak výrazně neuchytil.
Bez ohledu na současnou produkci a image těchto zakladatelů balkánského groovy techna jim nelze upřít obrovský vliv jak na domácí tak zahraniční producenty a DJe. Dokázali také přitáhnout davy lidí do klubů, které jsou konkrétně v Srbsku rozesety po celé zemi, zvláště pak v Bělehradě.
Srbská klubová scéna je, dle Marka Nastiće, specifická tím, že v ní neexistuje jeden hlavní klub, ale spousta ať už větších či menších techno svatyň, které se zaměřují na specifické odnože techna. Právě v hlavním městě najdeme převážně kluby zaměřené na minimal techno, zatímco mimo metropoli se kluby orientují spíše na drsnější formy techna.
Je to dáno i určitou generační mezerou, která vznikla po přeorientování „velké trojky“ (Umek, Kanziany, Nastić) na tech-minimal. Clubbeři i DJové se v tu chvíli rozdělili na dva tábory – pomalejší a rychlejší, které se však navzájem bez problémů tolerují.
Na balkánském groovy technu a UK technu vyrůstala i Ivee, která se však po čase rozhodla přidat do onoho „rychlejšího tábora“ a zjistila, že její srdce bije pro hardtechno. Pro její rodinu i ji samotnou to bylo poněkud nečekané zjištění vzhledem k tomu, že Ivee má vystudovanou hudební akademii v oboru hra na housle.
Ivana Aleksandrovic, jak zní její pravé jméno, by se tímto řemeslem mohla živit i jakožto učitelka, ovšem její neposedná a lehce netrpělivá povaha při práci s dětmi jí od tohoto zaměstnání rychle svedla.
Ve svých sedmnácti letech už věděla, že se smyčcem bude brzy šmitec, a proto se začala poohlížet po prvních programech na skládání elektronické hudby. Přes techno se dostala až k hardtechnu, kterým se ve svém live vystoupení prezentuje po celém světě, ale její oblast hudební produkce zasahuje i do drum n bassu a dubstepu!
Zajímavostí je, že Ivee sice miluje zvuk vinylu, ale jako DJka nikdy nevystupovala, a proto jí můžeme slyšet pouze „naživo“.
Do svých setů také zásadně nezařazuje skladby cizích producentů, protože by se pak necítila sama sebou.
Hudba je v jejím životě na prvním místě, a proto pracuje v hudebním průmyslu, věnuje se vlastní produkci a o víkendech cestuje po světě se svým Macbookem.
Na cestách si údajně ráda poslechne Beethovena, Bacha ale i modernější pojetí klasické hudby s prvky impresionismu a jazzu.
Ivee je živel a to jak za pultem tak v osobním životě, přesto je její hudba čímsi unikátní a vybočuje ze standardů obyčejného hardtechna. Do skladeb vkládá kus svého temperamentu a to dělá její produkci výjimečnou a neskutečně zábavnou. Navazuje tak na odkaz balkánského techna, které bylo ve své době také unikátní a jednoduše geniální.....