ROZHOVOR: Zlínští studenti designu oděvů vyrazili na vlastní pěst do New Yorku prodat své modely, které vytvořili při studiu. A uspěli! Víc v článku!
Dalším světovým úspěchem se můžou pochlubit studenti Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně - Janka Miliondolar Bieliková a Leo Macenauer. V předcházejících dnech se vrátili z New Yorku, kde se zúčastnili konference Business of Beauty and Fashion. Účast na obchodní konferenci, na kterou je pozval obchodně-ekonomický konzul České republiky v New Yorku Tomáš Hart osobně, měla skutečný úspěch – studentům se podařilo domluvit obchodní kontrakt na dodávku svých oděvů, které vytvářejí a vytvořili v rámci studia na Fakultě multimediálních komunikací.
Studentům fakulty se podařil neuvěřitelný úspěch – na základě účasti na této konferenci následovalo jednání s manažerkou newyorského butiku The Garment Room, po kterém shodně oba studentští návrháři expresivně dodávají: „Manažerka butiku měla tři hodiny módního orgasmu, protože tento typ oblečení v USA prostě není.“ Modely, které studenti dovezli na obchodní konferenci do New Yorku, zde rovnou zanechali k prodeji a domluvili se na dalších dodávkách. Děkanka FMK Jana Janíková k tomu dodává: „Úspěch našich studentů mne těší, je vidět, že naši práci děláme dobře.“
Honza Habich (student FMK): „Nějak to zhodnoť, uveď v čem je to dobrý pro vás jako studenty – zkušenost“ - takto Honza oslovil Janku Miliondolar Bielkovou a Leoše Macenauera, když jsme je požádali o rozhovor. Honza společně s Jakubem Hájkem a Pavlem Žáčkem doplňuje partu project czech.slovak, která tak skvěle zabodovala za velkou louží. A odpovědi na trochu otázek máte v následujícím mini rozhovoru.
Štěpán: Jeli jste do New Yorku s obavami, jaká bude na vaše modely reakce?
Leo: Spolu s mojí kolegyní Jankou Bielikovou se shodneme na tom, že takové to pozitivní ohlasy jsme ani v tom nejdivočejším snu nečekali.
Janka: Všichni do jednoho oceňovali náš originální design. Myslím, že jako země máme co nabídnout, u nás je jen problém, že se o módu nikdo nezajímá a nechce jí obětovat pozornost a v poslední řadě určitě v ČR najdeme méně lidí, kteří chtějí investovat do svého šatníku.
Š: Jste tvůrci projektu „Project czech.slovak“ – co pro vás tento projekt znamená?
Leo: Pro nás jako „projekt czech.slovak“ to znamená, že vize, které máme do budoucna, mohou být naplněny. Momentálně máme za sebou úspěšnou prezentaci našeho projektu v české národní budově v New Yorku, kam jsme na základě dřívější komunikace dostali pozvání od generálního konzula pana Tomáše Harta.
Janka: Protože jsme sami studenti, víme jaké to je, když začínáte doslova z ničeho (i žijete – poznámka dříve také studující redakce
). Možná si to mnozí jiní neuvědomují, ale je nezbytně důležité, aby studenti svoje výrobky nezavírali do skříní, ale snažili se je co nejdříve dát na trh, utržit za ně peníze, a tak si zajistit prostředky na další tvorbu. Tento projekt byl vymyšlen za tímto účelem, aby pomohl studentům se profesně rozvíjet a umožňoval další tvorbu. Ano plánovali jsme, že se v New Yorku ocitneme během dvou let, avšak nikdo z nás nečekal, že to nabere takový spád. Momentálně máme velice výhodnou pozici pro vyjednávání s českou národní budovou v New Yorku (pozn. red.: Bohemian National Hall), kde plánujeme mít před Vánocemi první akci prodejního charakteru. Zatím jsme v začátcích jednání, proto nemůžeme k akci nic bližšího říci, ovšem už teď mohu říci, že jakmile dostaneme oficielní vyjádření od českého národního domu, určitě se budeme obracet na sponzory, abychom mohli uspořádat v New Yorku reprezentativní akci.
Š: A jak akci zpětně hodnotíte spíš z osobního hlediska?
Leo: Upřímně mohu říci, že jsme nečekali tolik kladných ohlasů. Není potom divu, že jsme byli schopni shromáždit důležité kontakty, díky kterým bude působení v New Yorku daleko jednodušší.
Janka: Máme radost z poskytnutých příležitostí také hlavně pro naše designéry, kteří dělají design na světové úrovni.
Pro zajímavost uvádíme některé linky, které stojí za to navštívit:
http://www.projectczechslovak.com
http://www.miliondolar.cz
http://www.leomacenauer.com
http://www.TheGarmentRoom.com
http://www.bohemiannationalhall.com/index/index/lang/cz
foto: Martin Smékal, projectczechslovak.com (archiv BFashion)
Prachař, Štěpán. 2010. Tři hodiny módního orgasmu – úspěšný projekt czech.slovak!.
Vychytané.cz. [Online] 8. 7. 2010. [Citace: 21. 11. 2024.] http://clanky.vychytane.cz/clanek.php?id=3425. ISSN 1802-2677.
link na článek:
http://clanky.vychytane.cz/Tri-hodiny-modniho-orgasmu-–-uspesny-projekt-czech.slovak!