Nenechte si ujít tuhle mega show!! Přinášíme bio Kirila.. Rozhovor a další v článku!
Soutěžilo se o 2 VIP a 2x standard vstupy. Chcete vědět, kdo získal ceny?
Zobrazit výherce Kiril Džajkovski je makedonský hudební skladatel, který se proslavil především sólovými skladbami, kombinujícími etno a elektronickou hudbu. Mezi jeho nejznámější díla patří 'Syntetické divadlo', 'Na cestě domů' a ’Víra a sex’. Kromě svých sólových alb píše také hudbu pro film, televizi a divadlo. Napsal, aranžoval a produkoval soundtrack pro filmy 'Prach' a ‘Stíny’ režiséra Milčo Mančevskiho, 'Velká voda' režiséra Ivo Trajkova (cena za nejlepší soundtrack na filmovém festivalu ve Valencii v roce 2005) a 'Bal-Can-Can' režiséra Darko Mitrevského. Napsal hudbu pro početné divadelní produkce a pro slavný současná balet ‘La Capinera’. V současné době působí v Los Angeles.
Počátkem 80-tých let založil společně s Milčo Milčevským Bastion, jednu z prvních elektronických hudebních skupin v tehdejší Makedonii. Poté hrál s nejznámější makedonskou skupinou Leb i sol. V roce 1990 se přestěhoval do Austrálie, kde začal experimentovat s kombinací makedonské etno a elektronické hudby. Výsledkem byla jeho první sólo deska Syntetické divadlo, která byla velmi vřele přijata australským publikem.
V roce 2000 vydala jeho album Na cestě domů, rovněž směs makedonské etno a elektronické hudby americká společnost Tone Casualties. Deska se byla přijata s vynikajícími recenzemi v USA, Kanadě, Velké Británii, Španělsku a Japonsku. Chorvatská mutace Playboye ji označila za nejlepší album bývalé Jugoslávie.
Po návratu do Makedonie složil hudbu k filmům Prach, Stíny, Bal-Can-Can a Velká voda a vystupuje v Makedonii i zahraničí. Některé jeho skladby byly použity ve známém australském seriálu Podbřišek.
Diskografie
* Bastion - Bastion - PGP RTB
* Razorbrain - Razorbrain - EMI AUSTRALIA
* Synthetic Theatre - Kiril - AG RECORDS
* Recorded Supplement - Aparatchicks - AG RECORDS
* Homebound - Kiril - AG Records/TONE CASUALTIES
* Religion & Sex - Kiril - AG Records/THIRD EAR MUSIC
* Dust -OST- AG Records/THIRD EAR MUSIC/VIRGIN ITALY
* Bal-Can-Can - OST- AG Records/ PARTYSANS
* The Great Water- OST- AG Records/ Lithium Records
* Works & Re-works-Bastion- AG Records/Lithium Records/ PMG Recordings
* La Capinera-OST-AG Records/Lithium records
Filmová hudba
* Přísná babička -- rež. Milčo Mančevski
* Marika v letadle -- rež. Boris Damovski
* Severní omyl --- rež. Boris Damovski
* 1=1=1 --- rež. John Pedder
* Leonardo (animovaný seriál) --- rež. Boro Pejcinov
* Prach ---- rež. Milčo Mančevski
* Velká voda---- rež. Ivo Trajkov
* Absence----- rež. Vanja Dimitrova
* Bal-Can-Can----- rež. Darko Mitrevski
* Stíny---- dir. Milcho Manchevski
Divadelní hudba
* Powder Keg --- Kerempuh, Croatia
* Roberto Zucco --- Atalje 212, Yugoslavia
* Proud Flesh ---- Dramski Teatar, Macedonia
* Balkan Is Not Dead ------- MNT, Macedonia
* Dracula ------- SNG Maribor, Slovenia
* Danton's Death---- CSS Teatro Stabile, Italy
* Cherry Orchard----- SNP, Serbia
* Three Sisters----- NTB, Macedonia
* Tempest------ Turkish Drama, Macedonia
* Alisa------ Atelje 212, Serbia, Intercult, Sweden
* For Now, Nowhere------ SNG Ljubljana, Slovenia
* New Friends------ NTNG, Greece
* Incident in the Town of Goga------ SLG Celje, Slovenia
* La Capinera------ Pozoriste Terazije, Serbia
* A Midsummer Night’s Dream--- Gavella, Croatia
Kompilace
* Fathom -Antipodian Beats----- Angel's Trumpet, Melbourne
* mACIDonia 2000----- PMG Recordings, Skopje
* Max Trax 2002----- Tone Casualties, Los Angeles
* Pathaans Small World----- Stoned Asia, London
* Dynamik----- Vital Song, Paris
* High On House - New York to Melbourne----- Odessa Mama Records, Melbourne
* Ritmistika------ Third Ear Music, Skopje
* Taking Care of Business--- 10 Kilo, London
* Together- Barramundi 4----- Pschent Music, Paris
* Euro Lounge------ Putumayo, New York
* Musique & Cinema du Monde----- Nada/ MK2 Music, Paris
* Ali B Presents Y4K----- Distinctive Records, London
* Melbourne Yard----- PBS FM, Melbourne
* Balkan Beats 2----- Eastblok, Berlin
Hudba k dokumentárním filmům
* Guns & Roses --- (cena Australského institutu filmu 1991 za nejlepší dokument)
* The Gulf Between ---rež. Monique Schwartz
* Koorie Culture/ Koori Control - rež. Russel Porter
* In The Line Of Fire - rež. Marion Crook
Interview – Kiril Džajkovski
Dobrý den, Kirile, jak víme, budete tu pro druhé, v loňském roce to byl velký úspěch, ale stále existuje mnoho lidí, kteří nevědí, jaký styl hudby produkujete. Můžete nám k tomu říci více?
-Styl hudby co dělám, je kombinací elektra a makedonské etnické hudby a instrumentální hudby. Je to eklektická směs breakbeatu / dub / electro rytmů ovlivněná vlivy balkánské etnické hudby, v kombinaci s různými vokální prvky.
Slyšeli jsme, že na Balkáně jste jedním z nejpopulárnějších hudebníků a že na některých festivalech se shromáždí více než 50.000 lidí, jak je to se zbytkem světa?
-Prezentace tohoto projektu, a to zejména živá koncertní verze se postupně stěhuje za hranice balkánského regionu. Letos v létě hrajeme na několika velkých hudebních festivalech v západní Evropě a s Evropským vydáním prvního singlu z nového alba Raise Up Your Hand a vydáním dalšího singlu brzy poté, doufám, že dostaneme šanci přivést tuto hudbu a tento zvuk blíže širšímu, mezinárodnímu hudebnímu publiku.
Můžete nám říci, kde získáte inspiraci pro tento druh hudby?
-Od počátku své hudební kariéry jsem měl zájem v experimentování s elektronickými nástroji a samozřejmě moje první inspirace přišla s průkopnickým objevováním elektronických umělců jako Kraftwerk, Tangerine Dream, Jean Michel Jarre, Brian Eno. To vše se později vážněji projevilo s explozí klubové kultury a moderní elektroniky v devadesátých letech a to vše mě inspirovalo a ovlivnuje i to kam směřuji se svou hudbou dnes. Speciálně jsem našel inspiraci v projektech, které měly i různé etnické vlivy jako např.: Transglobal Underground, Leftfield a londýnsko- asijská undergroundová scéna.
Máte úžasnou směs zajímavých lidí co hrají a zpívají s vámi v kapele, kde jste hledat takové osobnosti?
-Jsem hrdý na fantastický a barvitý hudební tým, který se mnou živě vystupuje. Mám na pódiu velmi talentovaný mladý romský dechový soubor s názvem Serdzuk orchestra, také velmi talentovanou skupinu několika instrumentalistů, z nichž někteří jsou členy Makedonské Filharmonie, ale také uznávaní makedonští studioví hudebníci, a tentokrát mám dva velmi speciální hosty : ze Spojeného království, MC Ras Tweed (Kruder & Dorfmeister, Rockers Hi-Fi, Overproof Soundsystem) a poprvé mám tu čest vystupovat s legendární makedonskou zpěvačkou, královnou romské hudby, Esmou Redzepovou.
Řekněte nám něco více o svém novém albu a produkci filmové hudby.
-Nové album vyjde letos na podzim. Opět to bude kombinace elektroniky a etnických elementů, ale tentokrát s několika vokálnímy hosty z celého světa. Filmová hudba bude muset na chvíli počkat, protože budeme mít spoustu práce na turné během celého léta.
Jak se Vám líbilo v Praze v loňském roce, a co může publikum očekávat letos 18.6. v SaSaZu?
-Netřeba dodávat, že Praha je fantastické město. Strávil jsem trochu času v Praze během míchání soundtracku ve filmových ateliérech Barrandov již v roce 2004 a to bylo poprvé, co jsem měl možnost poznat toto nádherné zářivé a krásné místo. V loňském roce jsme měli skvělý koncert a těšíme se že si spolu s českým publikem zase užijeme trochu kouzla magické Prahy.