Marek Papík je šéfem produkce prodeje a obsluhy na Citadele Special Edition v rámci Volume Tour Paul van Dyka. Pojďme si společně tento důležitý článek celé Citadela crew představit :)
1) Ahoj Marku, jsi produkčním a výkonným catering managerem projektu Paul van Dyk Volume tour 2010 v Brně, jak jsi se vlastně k této činnost dostal, a jaké projekty máš už za sebou?
Jako dlouholetý provozní klubu Mersey jsem byl k první akci v podobě Hradhousu 2005 přizván. Svým způsobem to byla logická volba, protože jsem se jako bar manager klubu osvědčil a bylo na čase, abych zkusil velký, jednorázový projekt. Zjevně Mersey se mou bylo spokojeno, protože jsem posléze zajišťoval všechny projekty, které organizovalo. V průběhu dalších let jsem byl osloven i dalšími promotéry scény a v současné době mám za sebou tyto akce: Hradhouse, Creamfields, Rio de Riviera, Čarodějáles, Rock shock, Apokalypsa a řadu menších koncertů jako Living color, J.A.R., Monkey Bussiness či Vypsaná fixa.
2) Co přesně tvoje činnost obnáší?
Příprava barů na akci pro tisíce lidi zabírá široké spektrum činností. Nebudu se zabývat konkrétními aspekty a detaily, ale obecně jde o komunikaci s partnery, zajištění personálu jak na bary, tak pro zázemí, zásobování samotné, vyúčtování a celkovou logistiku.
3) Spousta lidí si neuvědomuje, že skončením akce projekt ještě “dožívá”. Jak dlouho vlastně trvá příprava a následná deinstalace takového projektu?
Většinou 2 dny před a 2 dny po akci, záleží na prostoru, velikosti, trvání, termínu apod. Je to natolik individuální, že se nedá generalizovat.
4) Máš za sebou spoustu akcí, mnoho z nich i na BVV - co osobně říkáš na pavilon P? Jaký je tvůj názor na ozvučení v tomto pavilonu - jistě jako jeden z mála můžeš srovnat akustiku i jiných pavilonů na BVV…
Srovnání bohužel nemám a protože se soustředím maximálně na svou práci, takovéto věci nevnímám natolik, abych je mohl kvalifikovaně posoudit.
5) Když začíná taková akce a vpouštějí se návštěvníci, je to pro tebe moment oddychu, nebo naopak ještě většího stresu?
Takto se to nedá formulovat. V momentě otevření přichází pouze jiná fáze mé práce a tou je crysis management. Pokud ještě není něco hotovo, pak jsou to detaily, dodělávky, které neovlivňují samotný chod akce. V momentě, kdy začnou chodit návštěvníci, tak se řeší problémy které vznikají za chodu, nedají se předvídat, či na ně připravit. Vpuštěním lidí se tedy mění pouze náplň mé práce.
6) Když si vzpomeneš na své začátky (kdy to bylo?), jaké kuriozity pamatuješ?
Jako nezkušený novic byla kuriózní má práce celkově. Běžný návštěvník nepoznal nic, ale když se podívám na sebe na prvním Hradhousu, musím se jen srdečně zasmát, jak jsem některé věci řešil nebo pokazil. Člověk se učí a vyvíjí každou akcí.
7) Sám se určitě pohybuješ v různých hudebních stylech, které jsou pro tebe osobně nejblíže?
Prošel jsem bouřlivým hudebním vývojem, který má však jednu důležitou vlastnost, a tou je ta, že jsem nikdy nezavrhl to, co jsem v minulosti poslouchal. V současné době jsem spíše konzervativní konzument hudby, ale z taneční hudby mě nejvíce ovlivnili: vše od vydavatelství Ninja Tunes, Underworld, Marco Carola, Josh Wink, Massive attack, Bjork, Dave Angel, Chris Liebing, Oscar Mulero, nebo pan Jeff Mills.
8) Určitě se k tobě dostává i spoustu zajímavých požadavků ze strany umělců nebo i návštěníků, je nějaká pikantnost, kterou prozradíš?
Nebylo by profesionální komentovat obsah požadavků účinkujících, nicméně obecně vzato mě nejvíce zaměstnali Fun Lovin Criminals, kteří se v počtu 3 členů evidentně, dle množství objednaných pochutin, chystali na třetí světovou válku. Ze strany návštěvníků mě pak vykolejila žádost, resp.rozčilování se jedné slečny nad faktem, že neprodáváme startky bez filtru.
9) Co v tobě vyvolává zkratka PVD?
Příjemné mrazení v zádech s očekáváním nejvetší halovky v JM kraji.
10) Jaký je hlavní rozdíl v sortimentu Apokalypsy a nyní akce Paul van Dyk? Představ prosím portfolio na barech akce Paul van Dyk.
Zásadní změnou bude výměna na Apokalypse kritizovaného energy drinku a vody za Red Bull a Gocii. Další informace o sortimentu budu zveřejněny s dostatečným časovým předstihem. V tento moment se ještě některé věci dojednávají, nicméně jistý je Stock jako dodavatel tvrdého alkoholu, Pepsi nealka, speciálka v podobě kombinace mraženého brazilského ovoce, jiné druhy míchaných nápojů apod.. Team Apokalypsy vyměnil skoro všechny dodavatelé tak, aby zákazníci byli spokojeni
Zdroj: TZ Citadela s.r.o.
Chovancová, Michaela. 2010. Citadela - rozhovor s Markem Papíkem.
Vychytané.cz. [Online] 24. 2. 2010. [Citace: 21. 11. 2024.] http://clanky.vychytane.cz/clanek.php?id=2885. ISSN 1802-2677.
link na článek:
http://clanky.vychytane.cz/Citadela---rozhovor-s-Markem-Papikem