Muž, který stojí za aktuální podobou největší české techno party Apokalypsa, člověk, kterého jedni uctívají a druzí nenávidí, to je Dalin Vajčner.
Apokalypsu, Citadelu i něco z osobního života jsme rozebrali v následujícím rozhovoru...
Ahoj Daline, jak se vede budoucímu otci?
Děkuji za optání, myslím, že velmi dobře, už se na malého ďábla moc těším
Za 2 měsíce tu bude Apokalypsa v novém pavilonu P. Mnohé se dá vyčíst z PR materiálů, přesto zkus ve zkratce vystihnout, v čem bude ten zásadní posun oproti Boby.
Zásadní posun bude ten, že je to nový, luxusní víceúčelový pavilon, ve kterém je pouze a jen na nás, jaké to tam uděláme. Můžeme si určit koncept večera, celkovým pojetím pódia, nejsme limitováni hlukem, kapacitou, stabilním vzhledem nebo zatékáním v případě deště. Můžeme si 3 měsíce kreslit do mapek, rozmísťovat profesionální bary, můžeme si dělat nábor na barmany, můžeme si ukázat, že to chceme takhle, a nikdo nám do toho nekecá. Jsem presvědčenej, že to bude nejkreativnější Apokalypsa všech dob. Zrovna když se mě ptáš, mám otevřenej schématickej plán celé akce a schvalujeme servis na WC, jako je doplňování toaletních papírů, mýdel a ručníku.
Končí tvoje kreativita a sny ohledně Apokalypsy v pavilonu P nebo máš nějaký vysněný prostor, který bys jednou rád proměnil na obří klub?
Já ani tak nemám sen o prostoru, myslím, že Pavilon P je bezkonkurenční prostor v Brně, jako spíš o pojetí organizování. Mám sen, že budu organizovat akce, například 3 zároveň, ve třech státech, a cele to budu řešit od mejlu a přes webové kamery. Na každé akci budu mít své nejlepší lidi a v noci je jen obletím zkrontrolovat, abych dostal ten feedback a viděl své chyby
Je zajímavé, že automaticky mluvíš i o chybách... myslíš, že kdyby ses zaměřil jen na jednu akci v jednom státě, tak by se dala po letech udělat "bez chyby"?
Jasně, i to nejlepší auto má své chyby, otázkou pouze zůstává, jak důležité chyby to jsou a zdali je klient má šanci ucítit... Akce jsou živé, je to hmota, která se formuluje, vyvíjí a spousta věcí je nevyzpytatelných... A to je to, s čím pořád bojuju
Spousta lidí mě zná, že chci mít všechno ťip ťop, všechno zapsané, všechno mít v upomínkách, všechno mít srovnané a beru si osobně i to, ze mi někdo slíbí, že zavolá v pondělí a on nezavolá
A u těch akcí narážím na fakt, že to prostě nejde
) Skutečná velká akce se bez jakékoliv chyby udělat nedá, pravidelná klubovka v klubu ano. Ale jak říkám, jsou chyby a chyby. Chyba, kterou návštěvník nepocítí, je pouze chybou interní
Z minulých let je zřejmé, že listopadové díly Apokalypsy bývají hojně navštěvované... bude pavilón P připravený na takový nápor lidí?
Od toho tu Pavilón P a jeho služby jsou. Žádné tlačenice u šaten, žádné zacpané WC, žádné kapání ze stropu a fronty na barech, protože tento pavilón je dostavěn v roce 2009, je také na to všechno přípraven a uzpůsoben. Je připraven na potřeby návštěvníků v roce 2009.
Překvapilo Tě něco, jako promotéra, během příprav na tento díl? Přeci jen se změnou místa přichází i mnoho nových problémů k řešení...
U tohoto asi fakt opravdu ojedinělého dílu mě strašně potěšilo, že se mi ozval Pavel Tesař z Mersey a Zdeněk Gabriel z G-production, s nabídkou, že chtějí Apokalypsu dostat společně dále. A z toho i pramení naše jistota, že servis a komfort tu bude na místě, Ne proto, že se ozvali tito dva pánové, ale pro fakt, že se začínají promotéři opět vzájemně podporovat a společně přemýšlet. Myslím promotéry, kteří jsou tu od počátku, kteří mají tu hudbu a tu komunitu rádi a je to jejich součástí života. Toto je to, co tu dlouho nebylo..
Protože vám řeknu jedno tajemství : na akci poznáte, zda to lidé dělají od srdce a s nadšením, a nebo jen proto, že je to IN. Jak jsem řekl výše, akce dlouhodobějšího charakteru je živá, je to těleso, které neustále posouváš. A každý člověk na akci pozná, zda to pořadatel dělá v zapálení a s odhodláním. A tato Apokalypsa je opravdu velké odhodlání a velká srdeční záležitost a koukám, že nejenom našeho realizačního teamu.
Ta kooperace promotéru mě celkem zaujala... no fórech se po mnoha letošních českých festivalech objevily i takové názory, že by se čeští promotéři měli nejlépe spojit a udělat jeden pořádný, vícedenní, festival, za kterým by časem třeba s nadšením jezdili i lidé z ciziny. Myslíš, že v ČR existuje půda pro takový projekt, popř. zapojil by ses do něj?
Já říkám WOW a byl bych maximálně pro. Dokážu si to představit a dokonce mě to i nadchlo. Jaký je další postup, tohle zrealizovat?
OK, posuneme se k dalšímu projektu... a to je Citadela... povedl se, podle tebe, diskutovaný comeback? Nebo se v tichosti konal druhy pohřeb Citadely...?
Já myslím, že Citadela ukázala svojí novou tvář a přitom si zanechala punc party s vytříbeným vkusem. Návštěvnost byla na rozjezd velmi slušná, reakce pozitivní a lidé se můžou těšit na opravdový úder Citadely příští rok. Rozhodně Citadela bude pokračovat, a to ve speciální edici. Pokud Deadmau5 byl „majstrštik“ na booking, tak jsem zvědav na reakce headlinera další Citadely.
To bylo víc PR frází, než by průměrný návštěvník Apokalypsy dokázal dešifrovat, ale nechme se překvapit... Kde a kdy se bude Citadela konat?
Citadela přijde v druhém účetním kvartálu, a bude to město Brno.
Co poslouchá Dálin Vajčner v autě nebo doma?
Doma i v autě (je to jeden a ten samý externí disk) poslouchám to, co mě baví, vyvolává ve mně emoce, vzpomínky a pocity. Pokud mám být konkrétní, New Order, Duran Duran, Depeche Mode, proložím to Hříšným tancem, Funky Town, novou Pink, vzápětí zlom a poslouchám své sety - nahrávám si sety do auta, protože už fakt nevím, koho stahovat, aby se mi to líbilo celé
Takže tračky od Paul Kalkbrener, Deadmau5, Jorise Voorna, Chrise Liebinga, Adventa, Adama Beyera, Popof, Tiga, Booka Shade, celé to potom zakončím Borisem S & Viper XXL a Hardtechno Anthem
a potom to přepnu na složku HIP HOP
tedy, spíše asi rap, protože tehdejší hip hop s tím dnešním se nedá vůbec srovnávat.
Možná trochu nezvyklá otázka pro promotéra, ale lidé, kteří nemají striktně vyhraněný hudební styl, to mají kolikrát blízko i k samotnému produkování hudby... hm?
Ty čovece, něco podobného mně napadlo už hodně dávno... Jenže já mám pocit, že každej se má držet toho svého - a mám takový pocit, že neumím věci dělat na 50% a zase se necítím, že bych zkoušel produkovat hudbu na 100% svých myšlenek a sil
Každej ať dělá to, co umí a nebo 100% baví
Jdeš za nějakým snem?
Jasně, nevím, jestli je to sen, ale je to vidina nějaké mety a cíle, kterého chci dosáhnout.
Budou z ní časem profitovat i návštěvníci parties?
Moje mety a cíle nejsou o tom, že z ní profituji já sám. Nikdo není šťastný sám. Nejlepší štěstí je takové, když to prožívá více lidí, ne?
Z Apokalypsy se už za těch 10 let vyvinul celkem velký kolos, přesto by se dal počet členů realizačního týmu spočítat na prstech jedné ruky... dá se to takto zvládat i do budoucna?
Ano, určitě základní jádro interně zapojených není více než 5. Ale to je jen jádro, které najímá další skupiny. Ale je pravda, Apokalypsa 10 Years Anniversary musela do takového obřího dílu zapojit spoustu nových členů. Například o organizaci a produkci před, na a po akci se stará stejný team, který chystal Carla Coxe v Pavilonu Z nebo další Orion Hally. Také používáme další reklamní a zprostředkovatelské agentury. Pokud bych měl spočítat realizační team, který akci Apokalypsa 10 Years Anniversary připravuje, velmi lehce se dostaneme nad číslovku 100 kusů lidí.
OK, díky za rozhovor.
Nois