„Když jsem se zamýšlel nad námětem klipu, měl jsem vizi, že městem jde obrovská tlustá ženská a blíží se k oknu jednoho z paneláků. Jak ale tohle natočit… V ten moment mě napadlo zkusit to s AI,“ vysvětluje Honza Homola.
A tak nastala mašinérie shánění odborníka, který s umělou inteligencí dostatečně umí a šel by do spolupráce. Nakonec měla kapela šťastnou ruku.
"Při výrobě klipu jsme ždímali umělou inteligenci dost na kost. Ta technologie má ráda spojování neobvyklých materiálů dohromady. A kynoucí těsto a kostlivci z černobílých hororů se ukázali jako výtečná kombinace. Inspirací byl i text písně, který je jednoznačně šílený a k hororově romantickým halucinacím vyloženě vybízí," říká režisér videoklipu a odborník na generativní umělou inteligenci Petr Salaba.
Vytváření klipu trvalo zhruba dva měsíce, kdy se skládaly kousky k sobě, aby nakonec zapadly a zafungovaly jako celek.
„Klip k písni Nevěsta bude mít pravděpodobně rozporuplné reakce, což se mi líbí víc, než kdyby byl jen chválen nebo úplně zatracen. Mnozí budou mít možná faktický problém s tím, že ke ztvárnění vizuálu byla využita právě AI, pro mnohé hrozba budoucnosti… nebo prostě moderní trapárna. Jestli je umělá inteligence šťastným nebo nešťastným momentem lidstva nevím, každopádně tu je a my jsme měli možnost si ji díky tomuto klipu osobně osahat,“ dodává Honza Homola.
Wohnout právě končí akustickou sezónu. Rok a půl skupina objížděla divadla a vystupovala s písněmi v netradičních akustických úpravách, do kterých zapojila i nástroje jako jsou xylofon, tuba, banjo nebo trombon. Momentálně se vrací opět k elektrickým koncertům, do kterých postupně zakomponuje nové písně. První z nich bude právě čerstvě vydaná Nevěsta.