Po oblíbeném dvouletém cyklu Saleem Ashkar Beethoven Residency se v koncertní sérii s názvem Hybatelé rezonance představí čtyři výrazné osobnosti, etablované na domácí i mezinárodní scéně. K mistrovskému nástroji C. Bechstein D282 usednou Tomáš Kačo, Beata Hlavenková, Jan Bartoš a Ivo Kahánek. První dva jmenovaní posluchače provedou vlastní tvorbou. Na virtuózní interpretaci zásadních děl světové klavírní tvorby v osobně sestavených koncertních programech od J. S. Bacha po M. Kabeláče se posluchači mohou těšit v případě Jana Bartoše a Iva Kahánka.
Firma C. Bechstein připravila cyklus ve spolupráci s Národní galerií v Praze. Předprodej abonmá na všechny čtyři koncerty začíná dnešním dnem na webových stránkách projektu klavirnirecitaly.cz a v síti colosseumticket.cz a Go Out. Prodej vstupenek na jednotlivé koncerty bude zahájen 18. června.
"S potěšením navazujeme na koncertní cyklus Saleem Ashkar Beethoven Residency, který se po dvě minulé sezóny stal součástí pražského hudebního života. Nově náš cyklus věnujeme velkým a mimořádným talentům domácí scény, navíc v krásném prostředí Anežského kláštera," říká Stefan Freymuth, CEO a hlavní akcionář C. Bechstein a dodává: "Přes století a půl jsme posedlí kvalitou nástrojů a zvukem. Již od dob Ference Liszta naši práci ovlivňují výrazné umělecké osobnosti a my je provázíme na fascinující cestě umění."
První z večerů 12. listopadu aspiruje na mimořádnou koncertní událost sezóny. Po třech letech v Praze vystoupí klavírista Tomáš Kačo, který má za sebou nedávný úspěch v newyorské Carnegie Hall. Zazní mimo jiné ukázky z jeho nového alba "My Home". "Album je o žánrové rozmanitosti, repertoárové otevřenosti, která je také metaforou k tomu co pro mě znamená "My Home". Dost bylo předsudků: žánrových i rasových..." říká Tomáš Kačo.
Další z večerů 4. března příštího roku patří jedné z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem Beatě Hlavenkové. Zpívající pianistce, skladatelce, aranžérce a producentce je vlastní žánrová svoboda, opírající se o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství. Posluchači se mohou těšit na její současnou tvorbu i občasné reminiscence starších nahrávek.
Další silnou osobností mezi pianisty je Jan Bartoš, výrazný žák Ivana Moravce, osobní přítel Alfreda Brendela, kterého charakterizuje technická virtuozita ve spojení s "hlubokým přemýšlivým muzikantstvím". Program 8. dubna ocení milovníci děl světových velikánů Schuberta i Beethovena. "Díla, která jsem vybral pro tento recitál, pro mě představují to nejhlubší, co v hudbě kdy vzniklo. Všechny tři skladby mají mnoho společného – vznikly ve stejné době, tzn. v průběhu let 1822–1823," říká Jan Bartoš.
Koncertní cyklus Hybatelé rezonance uzavře 10. června Ivo Kahánek. Svou technicky dokonalou a působivou interpretací si vybudoval nejen u tuzemského publika výjimečné postavení. V jeho podání zazní díla Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga Van Beethovena. "V programu se střídají hudební styly, střetává se objektivněji cítěná hudba s vysoce subjektivní a v neposlední řadě se potkává český hudební svět s německým," dodává Ivo Kahánek.
C. Bechstein
Od roku 1853, tedy již přes jedno a půl století, vyrábí C. Bechstein mistrovské nástroje, které jsou ztělesněním vynikající kvality, ušlechtilého zvuku a tónové barevnosti, schopné přenášet krásu velké klavírní éry i do našich časů. Filozofii C. Bechstein od počátků ovlivňovaly osobnosti, jako byli Hans von Bülow či Ferenc Liszt. Skladatelé a pianisté jako Richard Wagner, Claude Debussy, Richard Strauss, Alexandre Scriabin, Sergej Rachmaninov a mnozí další řadili nástroje C. Bechstein mezi své oblíbené. Později u klaviatury s korunkou a nápisem C. Bechstein často a rádi usedali také Svjatoslav Richter, Wilhelm Furtwängler, Leonard Bernstein, a také jazzové legendy Dave Brubeck či Duke Ellington. Dnešní pianisté Saleem Ashkar, Kit Armstrong, Abdel Rahman El Bacha, Michel Dalberto, Lucas Debargue, Benjamin Grosvenor, Cyprien Katsaris, Konstantin Lifschitz a mnoho dalších koncertují či nahrávají na koncertních křídlech C. Bechstein.
Společnost dodnes pokračuje ve své slavné tradici ruční výroby, synergicky využívající současné nejmodernější technologie. Nástroje značek C. Bechstein navíc pocházejí výhradně z Evropy, z tradičního německého závodu v saském Seifhennersdorfu. Pianina a klavíry značky W. Hoffmann vznikají v dceřiné firmě C. Bechstein Europe ve východočeském Hradci Králové, v jednom z nejmodernějších evropských manufakturních závodů. Nástroje C. Bechstein dnes zdobí Královskou akademii v Londýně, konzervatoř National supérieur de musique et de danse v Paříži, Academia Nazionale di Santa Cecilia v Římě či sál Berlínské filharmonie.