Po červnové premiéře klipu ke skladbě Generace Barbory Polákové se v posledních týdnech tohoto roku dočkáme hned dalších pěti (!) verzí tohoto videoklipu v podání pěti střihačů pěti různých generací. Píseň, která je druhým singlem z loňského, nyní již platinového a nedávno také na LP vydaného eponymního debutu populární zpěvačky a herečky, se tak stane ústředním motivem unikátního konceptu, jenž nemá v dějinách českého videoklipu obdoby. Jako první byl zveřejněn klip čtyřicátníka Tomáše Veleckého, na který se můžete podívat zde:
"Natočilo se téměř sedm hodin materiálu a bylo nám líto ho vyhodit. Několikrát se stalo, že výstup jednoho nebo dvou lidí byl tak vtipný nebo zajímavý a přesný, že by vystačil na celý klip," vysvětluje genezi myšlenky realizovat více klipů Barbora Poláková.
Jmenovitě se jednotlivých videoklipů zhostili studentka dokumentární tvorby na FAMU Marie-Magdaléna Kochová (generace dvacátníků), třicátnice Petra Berkovičová-Raušová a Barbora Poláková, jejichž verze byla zveřejněna v červnu, čtyřicátník Tomáš Velecký, známý též pod značkou V-IDEA, generaci padesátníku reprezentující střihač a animátor František Novák, dále absolvent FAMU, filmový a reklamní střihač Goran Balov (generace šedesátníků) a na konec sedmdesátník, pedagog na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku Zdenek Patočka, který má na svém kontě střih cca 1000 dokumentárních a hraných, z toho 9 celovečerních filmů.
"Tento projekt je malou sondou do střihačského řemesla, které bylo za posledních pár desetiletí výrazně formováno nástupem digitálních technologií. Ukazuje nám, jak jsou různé ročníky střihačů ovlivněny tím, jak rychle divák pohyblivé obrázky vnímá. Současná generace lidí vyrůstající na nespočtu mediálních platforem je videem ‘odkojena’ a skrze něj každodenně nasává obrovské množství informací. To dnešním mistrům střihu umožňuje využívat agresivnější a dynamičtější střihové techniky, které by divák před třiceti lety zvládl jen obtížně zkonzumovat. Všichni střihači bez přítomnosti režiséra sestříhali natočený materiál dle svého nejlepšího úsudku a jejich odlišná zpracování jistě stojí za zhlédnutí,” dodává producent Martin Barták ze společnosti Nomad Films Prague.
Jednotlivé klipy, které jsou pomyslnou tečkou za aktuálním, ze značné části vyprodaným klubovým turné Polákové, budou zveřejňovány ob den vždy po 19té hodině na Barbořiných oficálních Facebookových stránkách a sledovat je můžete také na jejím Youtube kanále.